כמה עולה לקדם אתר אינטרנט

מדריך לנוכחות אינטרטית

מדריך לנוכחות אינטרטית

מטרת קידום אתרים seo היא להגדיל את מספר הגולשים הנחשפים לאתר שלנו, או הנגשת האתר שלנו לפני לקוחות פוטנציאלים.

מדוע צריך קידום אתרים ?

בכל תחום קיימים מאות ואלפי אתרים, ואילו הגולשים בודקים אתרים בדף הראשון או השני, האתרים שלא מופיעים, בדפים 1 או מקסימום 2 אינם זוכים למבקרים רבים לאתר שלהם. מאחר והאתר הוא סוכן המכירות האינטרנטי שלנו, חשוב מאוד שהאתר יופיע בדף ראשון בגוגל, כדי שנוכל ליהנות מזרימה קבועה של לקוחות חדשים.

כיצד נקבע מחיר קידום אתר.

מה הגורמים המשפיעים על קביעת מחיר קידום האתר

א תחום העיסוק של האתר ורמת התחרות בו
ב. המיקומים הנוכחיים במנועי החיפוש
ג. רמת האופטימיזציה של האתר

א. התחרות בתחום העיסוק של האתר

מאחר וכל בעלי האתרים מצפים להופיע בדף ראשון בגוגל, ומאחר ובדף ראשון יש מקום ל 10 אתרים, נוצרת תחרות על הדף הראשון, כמו בכל תחרות, מי שמשקיע יותר. מתאמץ יותר זוכה למקום הראשון, וככול שיש משתתפים רבים יותר, כך הניצחון הופך לקשה יותר. כך בעולם קידום האתרים.
מחיר קידום האתרים מושפע מהרבה גורמים לדוגמה: ממספר האתרים, מהוותק של האתרים, ההשקעה של בעלי האתרים בקידום האתר שלהם, תחרות אכזרית תהיה בכל מקום שבעלי האתר, מודעים לחשיבות מיקום האתר שלהם.
ממש כמו העולם האמתי כך בעולם קידום האתרים, תחרות גדולה יוצרת עבודה מאומצת יותר, שעות עבודה מרובות יותר וכושר יצירה רב יותר.

ב. מיקומים נוכחים של האתר

תהליך קידום אתרים מתחיל בבדיקת מיקומו הנוכחי של האתר בביטויי המפתח הרלוונטיות לנישה של האתר.
אתר לא מקודם יופיע אי שם בדף מס' … בתוצאות החיפוש, לעומתו אתר מקודם יופיע בביטויי המפתח הרלוונטיים של הנישה שלו בדפים 1-3 כפועל יוצא של התחרות בנישה שלו.

ג. רמת האופטימיזציה של האתר

עולם האינטרנט עובר תמורות, ולצורך קידום אתר צריך להתאים את מבנה קוד האתר לטכנולוגיה המשתנה. קידום האתר דורש שיפורים ניכרים בקוד האתר, ודורש התאמת האתר לסביבת ונוחות העדפות הגולש.

היזהרו ממחירים זולים

תהליך קידום אתר הוא תהליך ארוך שכרוך בפעילות בתוך האתר ובפעילות מחוץ לאתר.
שעות העבודה של מקדם אתרים אינן זולות ושעות עבודה שיצטרך להשקיע כדי לקדם את אתריכם אינן מעטות, כך שתקוותכם שאפשר לקדם את אתרכם בכמה מאות שקלים בודדות אינה ראלית. להעניק לכם שירות מקצועי אינן זולות וסביר להניח שהעבודה פשוט לא תיעשה במלואה או שאינה מקצועית.

איך למדוד את הצלחת הקידום

ניתן למדוד את הצלחת הקידום בארבעה פרמטרים:
א השגת מיקומים חדשים לאתר בעמוד הראשון בגוגל
ב. גידול במספר ביטויי המפתח באמצעותם הגיעו המבקרים מחיפוש אורגני אל האתר.
ג. הגברת כמות הביקורים האורגניים מגוגל
ד. מיקומים במילות מפתח מרכזיות בעמוד הראשון בגוגל
• החזר על ההשקעה
• בחירת ביטויי המפתח בתאום עם בעל האתר

א. השגת מיקומים חדשים בעמוד הראשון בגוגל

תוצאות הקידום צריכים לגרום לאתר להתקדם במיקומים חדשים עד להגעה לדף הראשון בגוגל בביטויי המפתח שנקבעו. קידום אתרים מקצועי ייצור מיקומים חדשים ולגידול מחודש לחודש בכמות ביטויי המפתח בהם ממוקם האתר בגוגל.

ב. גידול במספר ביטויי המפתח באמצעותם הגיעו אל האתר מבקרים מחיפוש אורגני

ככל שהושגו יותר מיקומים חדשים בגוגל עבור האתר וככל שרשימה זו מתרחבת, בדרך כלל זה משפיע על כמות הביטויים באמצעותם מגיעים המבקרים מחיפוש אורגני אל האתר. בניקוי השפעות עונתיות וחגים המגמה אמורה להראות על עליה בכמות המבקרים באתר מדי חודש בחודש.

ג. הגברת כמות הביקורים האורגניים באתר

הכלי לבדיקת והשוואה המבקרים לאתר הוא גוגל אנליטיקס של גוגל. שבאמצעותו נוכל לבדוק את קיומה של מגמת העלייה במספר הכניסות לאתר.
ד. מיקומים במילות מפתח מרכזיות
נרצה לראות התקדמות במיקומי האתר ברשימת הביטויים המרכזיים ביותר. כמובן שעל רשימה זו להיות רלוונטית למוצרים ולשירותים שהאתר מציע.

החזר על ההשקעה

מטרת היא להגדיל את כמות המבקרים לאתר, הצפייה שפועל יוצא של הגדלת המבקרים באתר תשפיע על כמות הפניות והמכירות דרך האתר. אולם הגדלת הפניות והמכירות תלויה במשתנים שאינם תלויים בפעולת קידום אתרים.

כמה עולה לקדם אתר

אלו שדלגו על קריאת המאמר וחפשו את השורה התחתונה נכונה אכזבה. לעומתם אילו שקראו את המאמר הפנימו את המשתנים שמשפעים על מחיר עלות קידום האתרים, מבינים שעלות קידום האתר ניתנת באופן פרטני ועל סמך בדיקות מקדמיות ובהתאם לדרישות וצפיות הלקוח.