קידום אתר אינטרנט

במאמר הזה אסקור בקצרה את ההדגשים, שעליהם מבוסס, עולם קידום האתרים, אתייחס למגמה האבולוציונית והשינויים והנגזרות של השינויים המהפכנים בעולם קידום האתרים.

מטרת קידום האתרים היא למקסם את מספר הכניסות האפשריות לאתר שלך.

האמצעים לקידום האתר הם: א. תוכן ב. קוד תיקני ג. קישורים ד. הצבעה חברתית

המלצות:

תוכן האתר

התוכן הוא חומר הבעירה שמזין את מנועי החיפוש, מבחינה זו, התוכן היה ונשאר המלך. הזחלניים של גוגל, סורקים את האתרים ומחפשים את האתרים בעלי החומר החדשני, התוכן המקורי, החומר הייחודי. פרסמו באתר שלכם, חומר שהמתחרים שלכם, לא מציגים, הציגו את החמר מזוויות שונות, מהיבטים שונים, חפשו את השוני, את המובדלות, גוגל מעניק פרס למקוריים, קחו סיכון ואל תחקו אחרים, תהיו עצמיכם לא אחרים, ממש כמו בחיים, לכל אחד כמו שהוא יש חברים כמוהו, אנחנו מתחברים לעצמנו ומוצאים את החברים שלנו.

תכתבו את החומר בעצמכם, אל תיתנו לאחרים לכתוב לכם את החמר, כך תציגו את עצמיכם נכון, הכתיבה העצמית שלכם תבדל אתכם, הכותבים המקצועיים, הקופירייטרים באמת כותבים יפה יותר מקצועי יותר, אבל תודו גם שהקופירייטרים כותבים באופן שבלוני יותר, כאילו שיד אחת כתבה, את כל החומר בכל האתרים, וכן היתרון שלכם, ספקו את החומר שלכם.

העשירו את התוכן בתמונות, בסרטונים, תגרמו ללקוחות לשהות יותר זמן בדף שלכם, באתר שלכם. גוגל מודד את זמן השהייה של הגולשים באתר שלכם, אתרים בעלי זמן שהייה גבוה מהממוצע גם ידורגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מילות מפתח עשו שימוש מושכל במילות מפתח ספרו את הסיפור שלכם של האתר שלכם באמצעות מילות מפתח, מילות המפתח הם העמודים שעליו מוקם האתר, הם הבסיס הפלטפורמה שעליו יוקם האתר והם האחרים להצגת האתר במנועי החיפוש.

שימוש מושכל במילות המפתח, כלומר זו הבחירה הנכונה של מילות המפתח הנכונות לאתר שלכם. בחרו את מילות המפתח המתאמות והאפשריות לאתר שלכם. אם תבחרו את מילות המפתח הנכונות ואפשריות וסביבם תרקמו את עלילת האתר גבוהים הם הסיכויים לזכות בדרוג גבוה שיגדיל מאוד את מספר המבקרים באתר שלכם.

בניית האתר בקוד תקני / נקי

בניית אתר בהתאם לתקן שנקבע ע"י הארגון העולמי W3C (World Wide Web Consortium ). מטרת השימוש בקוד הנקי, ליצור שפה משותפת שתאפשר הצגה מותאמת של האתר בדפדפנים בשונים.

כגולשים אנו רואים את תוכן האתר, את המעטפת החיצונית של האתר, אבל אם אתם סקרנים ורוצים לראות את קוד המקור של האתר. לחצו על הצד הימיני של העכבר, ובחרו באפשרות הצג מקור הדף, תקבלו כעת את קוד הדף של האתר, שאינו קריא לעיין האנושית הממוצעת.

כדי לבדוק אם האתר שלכם עומד בסטנדרטים המקובלים של שגיאות אתם יכולים לבדוק באתר הרשמי http://validator.w3.org פחות מ 10 שגיאות עוד סביר לפעמים מקור השגיאה הוא איזה סקריפט הותקן על הדף.

קוד תקני הוא קוד מקוצר שמופיע על הדף ושואב את ההגדרות מתיקיית ה – css שמכילה את הגדרות העיצוב של האתר, במילים אחרות, קוד תיקני הוא קוד שהגדרות העיצוב של הדף נקבעות בהתאם להגדרות שחלות על כלל עיצוב האתר, ולכן אין חזרה על הקודים בכל דפי האתר. והדבר מקל על הזחלניים של גוגל לבצע סריקה זריזה ויעילה של תכני האתר. בפשטות קוד נקי הוא קוד שמותאם לסריקה של מנועי החיפוש.

בקוד הנקי אנו לא משתמשים בטבלאות שהם נוחות לשימוש אלא בדיבים <div>

מיקום אבסולוטי שגובר על הגדרות HTML שבדף.

קישורים לאתר

אם עד היום עולם קידום אתרים, התבסס על לינקים שקישרו בין אתרים שונים, כמדד לקביעת דירוג של אתר, ההנחה הייתה שאתר שמקבל הכי הרבה קישורים בתחום כנראה שזה האתר החשוב ביותר, שאם לא כן מדוע שיקבל הכי הרבה קישורים?

אלא שמקדמי האתרים, שהבינו את העדפה של כמות הקישורים הנכנסת לאתר, פשוט דאגו להציף את האתר בקישורים נכנסים מכל מיני מקורות, ובין אתרים שאין בניהם כל זיקה לדוגמה אתר של רופא מספק לינק לאתר של בגדים, או כל אתר אחר. להבנת הדוגמה אם אתרים של רופאים שונים שולחים ליניקים לאתר של רופא מסוים מבלי שאותו רופא מקשר מהאתר שלו לאתרים שקישרו אליו בלינק חוזר, זו הוכחה שהאתר של הרופא המסוים, הוא האתר הבכיר יותר הנחשב יותר, זה שאליו כולם נושאים עניים, שזה אתר המומחה בנישה שלו.

כול החשיבות של הלינקים הנכנסים לאתר מקורם, מראשית התהוות האינטרנט, שהראשונים שהשתמשו באינטרנט באו מעולם האקדמיה, וכמו בעולם האקדמיה בכל כתיבה מדעית אתה צריך לבסס את דבריך על מקורות, הלינקים הם המקורות שעליהם הסתמכו החוקרים באינטרנט.

אלה שבעולם הכלכלי האינטרנטי שמו לב בגוגל שבעלי מקצוע מאותו תחום נמנעים מלקשר בין האתר שלהם לאתרים של הקולגות שלהם, מכול מני סיבות, כל אחד יכול לשער את הסיבות עו"ד נמנע מלקשר בין האתר שלו לאתר של קולגה שלו, אינסטלטור נמנע מלקשר את האתר שלו לאתר של הקולגות שלו, מקדמי אתרים נמנעים מלקשר לקולגות שלהם. אבל באורח פלא כולם מסכימים לקשר בין האתר שלהם לאתר של ענפים משלימים לנישה שלהם, ואין בניהם תחרות.

עדכון פנדה, בא לטפל בכל הבעיה של תוכניות קישורים, סוגי הקישורים, והתווה דרך, חזון מבחינת האופן התקני לקדם את האתר, עדכון פינגווין מלפני חודשים הוא רק השלמה והרחבה לעדכון פנדה.

כיצד הפעיליות החברתיות מקדמות את האתר?

בבסיס העדכון עומדת התפיסה בואו נמדוד את פעילות הגולשים באתרים, נבדוק באיזה אתרים הגולשים שוהים בהם יותר זמן. מה הפעילות של הגולשים באתר, האם הגולשים לוחצים רק לייק באתר או גם מגיבים, האם הגולשים משתפים את חבריהם, מזמינים את חבריהם לאתר האם הם נרשמו לאתר, האם הגולשים מגבים באתר, רוכשים באתר, חוזרים לאתר, או לחילופין אם זה אתר שכבר בשלב הטעינה הארוך הגולשים סוגרים ועוברים לאתר אחר, או אם הגולשים נכנסו לאתר ומיד יצאו מימנו, ונכנסו לאתר אחר, ובו שהו יותר זמן וביצעו את כל הפעילויות החברתיות שהזכרתי. לקראה נוספת לחצו על עדכון פנדה 2.2

סיכום כל הפעילויות לקידום האתר

עולם קידום אתרים עבר במרוצת השנים תמורות, שבו מצד אחד בעלי האתרים ומקדמי האתרים עומדים בצד אחד, וכל מבוקשם, להופיע בראש תוצאות החיפוש, במנוע החיפוש גוגל, מהעבר השני עומדת חברת גוגל כשומרת סף, עוצרת את המסתערים, לעבר המיקומים הראשונים, בדפים הראשונים של גוגל במילות המפתח הראשיות, ובודקת כל אתר אם יש הצדקה למיקום שהאתר שואף להגיע אליו.

עולם קידום האתרים עבר במרוצת השנים תמורות, שבו מצד אחד בעלי האתרים ומקדמי האתרים עומדים בצד אחד, וכל מבוקשם, להופיע בראש תוצאות החיפוש, במנוע החיפוש גוגל, מהעבר השני עומדת חברת גוגל כשומרת סף, עוצרת את המסתערים, לעבר המיקומים הראשונים, בדפים הראשונים של גוגל במילות המפתח הראשיות, ובודקת כל אתר אם יש הצדקה למיקום שהאתר שואף להגיע אליו.

במלחמת המוחות שמתנהלת בין מקדמי האתרים, לבין גוגל מצליחים מקדמי האתרים לזכות בנקודות, עד שגוגל מאתרת את הפרצות בחומה, ויוצרת פעילות חסימה, שנקראת עדכוני גוגל. שמתפרסמים מעת לעת.

העדכונים הגדולים, היו עדכון החוואים בשנת 2010, עדכון פנדה 2.2 במרץ 2011 ועדכון פינגווין 2012, אחרי כול עדכון כזה, אלפי אתרים צונחים מראש תוצאות החיפוש, למיקומים נמוכים יותר, כל אתר בהתאם לדרגת החומרה של החריגות, שביצע לקידום האתר שלו.

לבסוף גוגל צרפה למערכה נגד מקדמי האתרים, שלא פועלים באופן אתי, את הגולשים, ככוח עזר שיפוטי, החל מעדכון פנדה, גוגל באמצעות הדפדפנים, ובראשם, גוגל כרום, באמצעות Google +1 ובאמצעות מערכת אנדרואיד בפלאפונים, מנתחת את כל הפעילויות של הגולשים באתרים, ומעניקה להם ערך.