תוכניות קישורים

Link schemes

קידום אתר נקבע בין היתר כתוצאה של קישורים לאתר שלך. קישור במהותו הוא הצבעה אימון. מאחר שבעלי אתריםאיך ליצור מערכת קישורים נכונה לאתר ומקדמי אתרים בסיסו את אסטרטגיית קידום האתר על קידום באמצעות לינקים, שאין קשר בינם לבין האתרים המקשרים לאתרים המקושרים גרמו לעיוות התוצאות. באופן שיכל לגרום לגוגל לקדם דווקא את האתרים האיכותיים פחות שעשו פעילויות לקידום האתר שלהם על חשבון אתרים איכותיים יותר ששמרו על הנחיות לקידום אתרים.

דירוג האתר שלך, בתוצאות החיפוש של Google מתבסס בחלקו על ניתוח של אותם אתרים המקשרים אליך: בכמות ובאיכות, ספירת הקישורים והרלוונטיות של הקישורים לתוכן האתר שלך, משפיעה בסופו דבר, על דירוג האתר שלך.

האתרים מקשרים לאתר שלך אמורים לספק הקשר זיקה לנושא האתר שלך, ההקשר של האתר המקשר יכול להצביע על איכותו ועל הפופולריות של האתר שלך.

מנהלי אתרים מסוימים עסוקים בתוכניות החלפת קישורים ובונים דפי שותפים אך ורק למען cross-linking, תוך התעלמות מאיכות הקישורים, ומקורות הקישורים, וכן את ההשפעה ארוכת הטווח שתהיה לכך על האתרים שלהם. זוהי הפרה של הנחיות למנהלי אתרים של גוגל והוא יכול להשפיע לרעה על דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש. דוגמאות של תוכניות הקישור יכול לכלול:

  • קישורים המיועדים לטפל PageRank
  • קישורים ממפיצי דואר זבל באינטרנט, או קישורים מאתרים כחשודים כמפיצי דואר זבל.
  • קישורים הדדיים מוגזמות או לקשר מופרז החלפת ("קישור אלי ואני לקשר אותך.")
  • קנייה או מכירה של קישורים שעוברים את דירוג PageRank

הדרך הטובה ביותר להגיע לאתרים אחרים שירצו ליצור קישורים רלוונטיים לאתר שלך, היא ליצור תוכן ייחודי, רלוונטי שיכול לצבור פופולריות במהירות בקהילת האינטרנט. ככול שהתוכן של האתר שלך שימושי, חדשני, רלוונטי, כך גדל הסיכוי שמישהו אחר ימצא באתר שלך, תוכן בעל ערך לקוראים שלו, ואז ייקשר אל האתר שלך.

לפני שתחליט לקשר בין האתר שלך לאתר אתר השיקול המרכזי שאתה צריך לשאול את עצמך את השאלה: האם זה הולך להיות מועיל עבור המבקרים בדף שלי?

לא מספר הקישורים, המצביעים אל האתר שלך זה מה שחשוב, אלא גם האיכות והרלוונטיות של קישורים אלה. יצירת תוכן איכותי משתלמת: קישורים הם בדרך כלל הצבעת קולות, ככול שהתוכן מגרה ומסקרן יעורר עניין בקהילת הבלוגרים שיכלו ליצור בז טבעי לתוכן שלך.