עדכון פינגווין

The Google Penguin Update

לאחרונה (24.04.2012 ) גוגל פרסמה שינוי נוסף אשר נמצא בתהליך המכונה עדכון "גוגל פינגווין". עדכון פינגווין כמו עדכון פנדה 2.2 כמו עדכון החוואים, נשמע כמו בשורות "רעות".

בפוסט הזה, אני רוצה לדבר על עדכון פינגווין, ולטפל בכמה בעיות נפוצות, ובחששות טבעיות של גולשים מודאגים ששולחים לי מיילים שואלים שאלות ומחפשים תשובות לחששות שלהם. גם השמועות מהחודשים האחרונים שגוגל עומדים לבצע שוב שינויי אלגוריתם שיפגע באתרים שונים, אז כדי לעשות סדר בבלגן הפוסט הזה נכתב.

מהו עדכון גוגל פינגווין ?

פינגווין הוה עדכון לאלגוריתם של גוגל אשר שוחרר ב 24 באפריל, עם כוונה כנראה להעניש אתרים עבור יתר אופטימיזציה, הידוע גם בשם אתרי זבל "Webspam". לא כל הפרטים והמשמעות המלאה של עדכון פינגווין ברורה, אבל בכל זאת אני אעשה כמיטב יכולתי לחלוק כמה תובנות.

דבר ראשון, אנחנו מבינים על העדכון ידי קריאת מה שגוגל מפרסמת באופן רשמי על כך. אם אתה קורא את הבלוג Google Webmaster אתה מבין שהגוגל מתיחסים לעודף אופטימיזציה לתוכן האתר:


מה היא אופטימיזציה למנועי החיפוש ?

google penguin updateאופטימיזציה יעילה למנועי חיפוש יכולה להפוך את האתר שלך לנגיש יותר לרובוטים של גוגל. להפוך דפים בודדים לנגיש יותר לרובוטים של גוגל, ולהקל יותר את ההתמצאות באתר. אופטימיזציה למנועי חיפוש כולל דברים פשוטים כמו מחקר מילות מפתח על מנת להבטיח את המילים הנכונות בדף, ולא אוסף מילים שהומצאו ושאף אחד לא מחפש אותם.

בגוגל המתייחסים לקידום אתרים לאופטימיזציה של מנועי החיפוש search engine optimizers בשני אופנים: קידום שנועד לספק חווית משתמש איכותית זוכה לכינויי כובע לבן "White hat", לעומתו לעודף אופטימיזציה, או לקידום באמצעות הפעלת מניפולציה על הרובוטים של גוגל זוכים לייחס פחות חיובי ונקראים "כובע שחור "Webspam

"מהו כובע לבן white hat" ?

"כובע לבן white hat" אופטימיזציה של מנועי החיפוש, לעיתים קרובות לשפר את השימושיות של האתר, לסייע ביצירת תוכן איכותי, או להפוך את האתרים מהר יותר, וזה טוב עבור הגולשים וגם עבור מנועי החיפוש
אופטימיזציה של מנועי החיפוש מטרתם לשפר את השימושיות של האתר, לסייע ביצירת תוכן איכותי, או להפוך את האתרים לנטענים מהר יותר, לשפר את מהירות טעינת הדף, וזה טוב עבור הגולשים וגם עבור מנועי החיפוש. אופטימיזציה טובה למנועי חיפוש הינה מתכוון שיווקי טוב: מובילה למחשבה ליצירת דרכים יצירתיים להפוך את האתר למושך יותר, שמושכים את מנועי החיפוש, ומושכים גם מדיה חברתי. התוצאה של פעילויות יצירתיות ובשילוב מדיה חברתית באתר יוצרים מצב שהאתר זוכה באופן טבעי לקישורים נכנסים איכותיים יותר ויותר אנשים באופן טבעי מקשרים לאתר, והאתר זוכה לכמות מבקרים גדולה יותר.

מהו "כובע שחור Webspam"

היפוכו של "כובע לבן" SEO הוא משהו שנקרא "כובע שחור "Webspam" אנו אומרים "Webspam" כדי להבדיל אותה מדואר זבל. במרדף אחר דירוג גבוה או תנועה לאתר, כמה מהאתרים משתמשים בטכניקות שאינן לטובת המשתמשים, הכוונה היא כל אלה שמשתמשים במילות המפתח בציפיות יתר, או בכל אלה שמחליפים קישורים בין אתרים, או מקשירים בין אתרים שאין בניהם כל קשר או שהזיקה בין האתרים השונים קלושה וכל המטרה בעצם ליצור קישורים רבים לאתר כדי לזכות בדירוג גבוה יותר בתוצאות הדירוג.

מה המטרה של עדכון פינגווין ?

המטרה של עדכון פינגווין, היא לעזור לגולשים למצוא אתרים המספקים חוויית משתמש חיובית ולמלא את צורכי המידע שלהם. וכמובן שהמטרה לתת לאתרים הטובים את זכות הבכורה שהם יופיעו בראש תוצאות החיפוש כפי שאכן מלכתחילה היה ראוי. המטרה לתגמל את האתרים הטובים ולא לתגמל את "המוצלחים" בתחמון האלגוריתמים. עדכון פינגווין הוא המשיך של עדכון פנדה שפגע באתרים שזכו בתוצאות הדרוג הגבוהים מבלי הצדקה

שינוי אלגוריתם Webspam השינוי מיועד לפגוע בדירוג של אתרים שהפרו את הנחיות של גוגל וביצעו עודף אופטימיזציה לאתרים שלהם. מטרת העדכון לקדם את איכות התוכן ואיכות דירוג האתרים. העצה של גוגל לבעלי האתרים, להתמקד ביצירת אתרים איכותיים שיוצרים חוויית משתמש טובה במקום לעסוק Webspam טקטיקות אגרסיביות.

שינוי אלגוריתם בוצע בו זמנית בכל השפות. עדכון פנדה הראשוני השפיע על 12% מכלל שאילתות החיפוש, שינויי האלגוריתם זה משפיע על 3.1% מכלל שאילתות בשפה האנגלית. השינוי משפיע על כ 3% מכלל שאילתות בשפות כמו גרמנית, סינית, ערבית, אבל ההשפעה היא גבוהה יותר בשפות רבות.

כיצד בודקים אם האתר נפגע מעדכון פינגווין ?

נכנסים לגוגל אנליטיקס ורואים אם יש שינויי בתנועת הגולשים באתר שלך, בודקים אם יש ירידה בכמות הגולשים לאתר שלך לפני 24.4.2012 ואחרי אם יש ירידה לאחר ה 24.4.2012 סביר להניח בניקויי השפעות תקופתיות עונתיות שהירידה מושפעת מעדכון פינגווין. לחילופין אם לאחר ה 24.4.2012 התנועה לאתר גדלה, סביר להניח שעדכון פינגווין השיג את מטרתו והטיב עם האתר שלך.

נכנסים למנהל האתרים ובודקים אם גוגל השאירה לכם חלילה הודעה. גם אם לשמחתכם לא הופיעה הודעה, מומלץ לעקוב בתקופה הקרובה ולוודא שאין ירידה במספר המבקרים באתר שלכם.

תיבת תלונות

למען כל מי שחש שלא בצדק שהאתר שלו נפגע, הפעם גוגל פתחו תיבת תלונות למען מי שחש שהאתר שלא נפגע שלא בצדק, מוזמן למלא טופס ולבקש הערכה מחדש לאתר לו.

לסיכום

עדכון פינגווין כמו עדכון פנדה מעביר מסר לבעלי האתרים ולמקדמי אתרים. להתמקד ביצירת אתרים מדהימים, אתרים מרתקים, אתרים עדכניים. אתרים שיביאו לכם גולשים וקישורים שיובילו לגולשים נוספים.