אפיון אתר

תהליך אפיון אתר מתחיל רגע לאחר ההחלטה על הקמת אתר, לרוב כשמתקבלת ההחלטה על הקמת אתר. אנו צריכים להחליט על מטרה, שאנו רוצים להשיג באמצעות האתר.

השאלה הראשונה שעוזרת לנו להתחיל בכתיבת האפיון היא מה מטרת האתר. האם המטרה היא לחזק מותג, לאסוף לידים, להציג קטלוג לספקים ועוד.

לאחר הגדרת מטרת האתר, ניגש לבחון מי הוא קהל היעד של לקוחות האתר.

אפיון אתר הוא מסמך הנחיות שמאגד בתוכו את המרכיבים הטכניים של האתר, עם ההנחיות העיצוביות ועם המטרות השיווקיות.

א. תהליך אפיון האתר נגזר ממטרת האתר, האם מטרת האתר נועדה לחזק את המותג של העסק, או מטרת האתר לאסוף לידים, או להציג את קטלוג המוצרים.
ב. הגדרת קהל: למי האתר מיועד ומה הצרכים של הקהל הלקוחות של האתר.
ג. כיצד אפשר למדוד את הצלחת האתר ?

מסמך האפיון משמש גורמים שונים בהקמת האתר ולכן חשוב שהשותפים יקבלו הנחיות ברורות ואחידות, האפיון מספק לשותפים השונים מיקוד במטרה העיקרית שלמענה הוקם האתר, חשוב שמסמך האפיון יתייחס לצבעי האתר למראה הרצוי ולדגשים נוספים, לצוות המתכנתים. האפיון מתייחס לדרישות טכניות או פונקציונאליות נדרשות לבניית האתר.

שלב אפיון האתר הוא שלב חשוב עבור הצלחת האתר, אלא שהתהליך האפיון עולה כסף רב, ולרוב כדי לחסוך הן בעל האתר והן החברת הבנייה נמנעים משלב האפיון ומסתפקים בהצעת המחיר הכללית כמסמך האפיון.