בניית אתרים לסלולר

בניית אתרים לסלולר או התאמת אתר לגלישה בטלפון הסלולרי מתחייבת בשל הצורך להציג את תוכן האתר לכל סוגי המסכים הקיימים נייד, איפוד,סלולרי.

מעל 3.5 מיליון מכשירים סוללרים קיימים בישראל נכון ל אוגוסט 2013 שמותאמים לגלישה בטלפון הנייד החכם – הסמרטפונים. רוב רוכשי הסמארטפונים גולשים באמצעותם באינטרנט.
מה עושים גולשי הסמארטפונים באינטרנט, גולשים בפייסבוק, גולשים ביוטיוב, ובעיקר מחפשים מידע באתרים על הנושאים המעניינים אותם.

בניית אתר סלולרי בהתאמה מלאה לכל גודל מסך בניית אתר סלולרי בהתאמה מלאה לכל גודל מסך

מטבע הדברים אתר שמותאם לגלישה בטלפון הסלולרי, הוא אתר שנגיש ונוח לשימוש הגולש. כל תוכן האתר ממורכז במרכז המסך ובלי צורך לבצע גלילה אופקית כדי לראות את כל רוחב הדף, אין צורך לבצע מתיחה של אזורים שנרצה לצפות בהם, נוכל לקרוא את תוכן האתר ללא כל קושי. תפרטי האתר גלויים לעיין, גם התפריט העליון וגם התפריט הצדדי.
אתר שמותאם לגלישה בטלפון הסלולרי מאפשר לנו לצפות בכל תוכן האתר, בדפי התוכן בתמונות בסרטונים, כאשר התמונות והסרטונים מאפשרים לנו לצפות בהם בדיוק בגוגל המסך, אתר שמותאם לגלישה בסמארטפונים מותאם להצגת תוכן האתר בכול סוג מסך, לאייפד לנייד לסלולרי, וההתאמה לגודל המסך מתבצעת האופן אוטומטי.

צפו בסרטון שממחיש את ההבדלים  בין אתר סלולרי לאתרים קונבנציונלים

מדוע חשוב לבנות אתרים לסלולר ?

1. משום שכל בעל אתר רוצה שהאתר שלו יראה טוב בעיני גולשי האתר שלו, ולכן בעל האתר צריך לדאוג שהאתר שלו יראה טוב ונוח לשימוש הגולשים שלו גם בטלפונים הסלולרים.
2.בניית אתרים מותאמים לסלולר מאפשר לגולשים לשהות זמן רב יותר באתר, שכן אינם חשים במגבלה של גודל הדף, וכל האתר זמין לגולש.
3. גוגל מעניקה יתרון מבחינת קידום אתרים לאתרים שמותאמים לגלישה בסמארטפונים, מפני שגוגל תומכת באתרים שמעניקים חווית גלישה נוחה לגולשים, ומעניקה יתרון לאתרים שהגולשים שוהים בהם זמן רב, השהייה באתר היא מדד – הצבעה על כך שהאתר הוא רלוונטי לגלוש, עובדה הגולש שוהה באתר מעל לזמן הממוצע.
4. מחקרים מראים שזמן השהייה באתר הסלולרי הוא ארוך יותר מאתר, שאינו מותאם לגלישה בסלולרי.
5. אחד היתרונות החשובים למפרסמים בגוגל אדוורדס, עלות הפרסום בגוגל Adwords זול יותר מאשר פרסום באתר הרגיל, מהסיבה שאין עדיין תחרות של ממש בפרסום מודעות לסלולר, ובנוסף עלות ההמרה גבוה בסלולר תורמת למחיר נמוך יותר.
6. הפרסום בסלולר הוא פרסום ללקוחות ממוקדים יותר, שאינם מעוניינים בהכריח בהשוואת מחירים, אלה לקוחות שמחפשים פתרון מידי ועכשיו, לקוחות אימפולס, לכן ללקוחות שמחפשים פתרון מידי, אתר שנטען מהר ומוצג נכון בסלולר. יתרון משמעותי על פני אתר שאינו מותאם לגלישה בסלולרי

צפו בסרטון שמציג את היתרונות של בניית אתרים לסלולר מבחינת קידום אתרים

מדוע להתאים את האתר לגלישה בסלולרי ולא לבנות אפליקציה?

אחד הפתרונות הנפוצים בשוק, הוא בניית אפליקציה לאתר הקיים,

היתרונות של האפליקציה לאתר הסלולר:

  • המחיר הזול
  • פתרון מהיר, מבלי צורך לספק חומרים חדשים
  • האפליקציה נראית טוב בסמאראטפון

החסרונות של בניית האפליקציה לסלולר:

האפליקציה היא שכפול של כמה מדפי האתר כמו: דף הבית, המוצרים או השירותים של בעל האתר, דף נחיתה, מפת הגעה לאתר, וטופס צור קשר, בעצם האפליקציה היא מיני האתר שנועד לספק תשובות מידיות, כמו מה המוצרים או השירותים של העסק, מיקום העסק, ומס הטלפון של העסק.
בעיקרון גוגל נגד תוכן משוכפל של דפי האתר, ותוכן משוכפל פוגע בדרוג האתר, אלא שאפליקציה מוטמעת על סאב דומיין נפרד של האתר, או על תיקייה נפרדת באתר. באתר מוטמע קוד שיודע לנתב את הגולש שמגיע מהטלפון הסלולרי לתיקיה של האפליקציה, ולכן גם אין פגיעה משמעותית בדרוג האתר.
אלא שכאמור גוגל מעדיף אתרים מותאמים לגלישה בסלולר, מאחר שהפעילות באתרים שמותאמים לסלולרי מתרחשת בתוך האתר, ולא מחוץ לאתר כמו באפליקציות השונות, ואת הסובלנות שגוגל הפגינה בעבר כלפי האפליקציות, הרי שכיום אנו מתקרבים לרגע, שגוגל יינקוט עמדה ברורה נגד השימוש באפליקציות, מאחר והפתרון הטכנולוגי לאתרים מותאמים לסלולרי קיימים בנמצא.
אחת הסיבות שבעבר השתמשו באפליקציה הייתה זמן הטעינה הרב שנדרש לטעינת האתר בסלולר, כיום בשל מהירויות ההורדה הגבוהות בסלולרי, והשינוי בקוד האתר אין כמעט הבדל בזמן הטעינה. ולכן נימוק זמן הטעינה מאבד מתוקפו.

לסיכום:

כל מי שמתעניין בבניית אתר הפתרון האולטימטיבי עבורו הוא בניית אתר שמותאם לגלישה בטלפון הסלולרי מהסיבה שאתר שבנוי לגלישה בטלפון הסלולרי בנוי בקוד גמיש שיודע באופן אוטומטי להציג את האתר לגודל המתאים של המסך.
בנוסף העדפה מבחינת קידום האתרים לאתר שמותאם לגלישה בטלפון הסלולרי לא משאירה ספק אלא לבנות אתרים לסלולר.