מיתוג באינטרנט

איך לבנות מיתוג באינטרנט.

כדי לבנות מיתוג באינטרנט צריך לבצע מכלול של פעולות שכולן ביחד יוצרות את המומנטום להצלחה. הפעולות הדרושות הן: בניית אתר אינטרנט, קישור האתר לרשתות החברתיות, פרסום האתר בגוגל, בפייסבוק ופרסום הסרטונים שלנו ביוטיוב. בניית רשימת תפוצה, ושיווק לרשימת התפוצה, מיתוג אישי ברשת האינטרנט.

מיתוג באינטרנט

מיתוג באינטרנט הפך לקלף המנצח להשגת לקוחות חדשים, המיתוג מאפשר לעסק להיחלץ ממעגל הריצה אחר לקוחות חדשים, המיתוג מעניק לעסק יתרון יחסי על פני המתחרים.

בעלי עסקים רבים, מוטרדים מהעובדה שיש להם אתר באינטרנט,אבל לתחושתם האתר אינו עונה על הצפיות, אינו יוצר מספיק פניות.כדי להבין טוב יותר את עולם האינטרנט, ממליץ לקרוא את המאמר, ולצפות בעיקר בסרטון השלישי שבו יש הסבר מה גוגל מחפשת באתרים, וכיצד הרשתות החברתיות תורמות לקידום האתר.
המאמר מסביר כיצד העולם האינטרנטי חברתי פועל ודן בשאלה כיצד יוצרים מונטין ברשת האינטרנט

ברוח המאמר אם המאמר תורם לכם משהו, חחדש משהו לחצו לייק, והוסיפו את תגובתכם, זיכרו מי שלא משתף גם לא משתתף

א. בניית אתר:

מה מכיל האתר? האתר מכיל עיצוב, תוכן טקסטואלי, תמונות סרטונים ועדויות אישיות של גולשים שרכשו את המוצרים או השירותים שלך וממליצים עליהם לגולשים אחרים.
באתר צריך לשלב כפתורי שיתוף מהרשתות החברתיות, לשלב סרטונים על המוצרים, ואו השירותים של בעל העסק, ועדויות אישיות של לקוחות שצרכו את המוצרים או השירותים של בעל העסק.
האתר צריך להכיל עדויות אישיות של גולשים שהשתמשו במוצרים או השירותים שלך ומצאו שהם מועלים טובים ומוצלחים. לעדויות האישיות של הגולשים יש משקל גדול בבחירה של גולשים אחרים לרכוש מהאתר מוצרים ושירותים.

בניית אתר סלולרי.

בשל מהפכת הסמארטפונים ( הטלפונים החכמים ) גוגל נותנת עדיפות לאתרים שמותאמים לגלישה בטלפון הסלולרי.
לכן כל מי שבונה אתר או משדרג אתר ואינו בנוי לגלישה בטלפון הסלולרי הרי שמשקיע את כספו על הסחורה של אתמול.

לחצו וצפו בסרטון שמדגים מהו אתר סלולרי

לחצו וצפו בסרטון שמדגים את הייתרונות מבחינת קידום אתרים לאתר סלולרי

ב. הרשתות החברתיות

הגולשים בישראל נמצאים ברשתות החברתיות: פייסבוק יוטיוב גוגל פלוס ובפורומים השונים. לכן לכל עסק חשוב לפתוח נציגות ברשתות החברתיות ובפורומים. הרעיון הוא להזרים את אותם גולשים מהרשתות החברתיות לאתר שלנו, כדי שכשיגיעו לאתר נוכל לרשום אותם לרשימת תפוצה כדי שנוכל לדוור אליהם.

רשתות חברתיות

ג. מהי רשימת תפוצה?

רשימת תפוצה, היא רשימה של כל אלה שמילאו את פרטיהם באתר והביעו נכונות לקבל מיילים מבעלי האתר, כדי לשמור על נאמנותם של הגולשים יש לספק להם דיוור רלוונטי לתחום ההתעניינות שאליו נרשמו.
כיצד מצרפים אנשים לרשימת התפוצה ?
היום הגולשים חשדנים ואינם ממהרים, להכניס את פרטיהם, ולמלא את טופס צור קשר ולכן נוקטים באסטרטגיה של שוחד, נותנים משהוא סמלי שלא עולה הרבה כסף לבעל האתר לדוגמה: נותנים למי שממלא את הפרטים טיפ במתנה, סרטון במתנה, פגישת ייעוץ חינם, מאמר בנושא מסוים. ומאותו רגע שהגולש מילא פרטים ונרשם לרשימת התפוצה שלנו נוכל לדוור לו תמיד.

כיצד בונים רשימת תפוצה ?

לרשימת התפוצה נרשמים גולשים לאחר שנחשפו לפעילויות שלנו באינטרנט, בין אם הפעילויות הן כתוצאה של חיפוש אורגני באינטרנט והגיעו לאתר שלנו, או שכתוצאה של חיפוש ברשתות החברתיות, קרי פייסבוק ויוטיוב, או כתוצאה מפעילויות פרסום בכסף שנקטנו בהם.

ד. בניית מיתוג אישי ברשת האינטרנט

א. בעולם האקדמי המיתוג נקבע באמצעות תעודות, בעולם המקצועי המיתוג נקבע ע"י, פרסום מאמרים מקצועיים ואו הפניות של קולגות, בעולם החברתי המיתוג נקבע בהתאם למספר האנשים שפונים אליך, כדי שאנשים יפנו אליך הם אמורים להכיר אותך, וכדי שיכירו אותך אתה צריך לנקוט באסטרטגיות שיגרמו לאנשים להכיר אותך.
ב. המיתוג האישי בעולם האינטרנטי מתבסס על האתר כפלטפורמה ראשית שסביבו צרים הרשתות החברתיות דוגמת פייסבוק, יוטיוב, גוגל פלוס, ופעילות בפורמים השונים, הרעיון הוא להזרים את הגולשים, שנמצאים ברשתות החברתיות ובפורמים לעבר האתר שלנו, שיכנסו לאתר שלנו יתרשמו מאתנו, וידעו בבוא היום שיזדקקו לשירותים שלנו לחזור אלנו, כי הם כבר מכירים אתנו.
ג. האתר צריך להכיל מערכת שימור לקוחות, מערכת רישום, כדי שנוכל לדוור אל הגולש, כדי להישאר בתודעה שלו, כשתהיה לו בעיה באמת יפנה אלינו, ולא אל מי שפנה בעבר. הגולשים בעבר נתנו אימון ומלאו את פרטיהם האישיים, היום הגולשים חשדנים ואינם ממהרים, להכניס את פרטיהם, ולמלא את טופס צור קשר ולכן נוקטים באסטרטגיה של שוחד, נותנים משהוא סמלי שלא עולה הרבה כסף לבעל האתר לדוגמה: נותנים למי שממלא את הפרטים טיפ במתנה, סרטון במתנה, פגישת ייעוץ חינם, מאמר בנושא מסוים. ומאותו רגע שהגולש מילא פרטים ונרשם לרשימת התפוצה שלנו נוכל לדוור לו תמיד.

לחצו וצפו בסרטון על עדכון פנדה ועל החשיבות שגוגל מיחסת לפעילות מהרשתות החברתיות

ה. כיצד לנצל את פייסבוק לקידום המיתוג האישי והעסקי ?

הקידום בפייסבוק מייצר חשיפה ענקית שלא הינו יכולים להיחשף אליה בשום צורה אחרת. נכון למועד כתיבת המאמר 7.6.2013 יש בישראל מעל 4 מיליון משתמשי פייסבוק, מיתוכם 2.4 מיליון ישראלים שנכנסים בכל יום לפייסבוק.
היתרון בפייסבוק שהגולשים כבר שם ואפשר לפרסם לגולשים מודעות בעלות נמוכה יחסית לגוגל, ואפשר ליצור מודעות עבור קבוצת מיקוד ספציפית לדוגמה לתושבי ירושלים שמגדלי בעלי חיים, או לגברים באילת בגיל ה 20 שאוהבים ספורט, וכך בתהליך של חודשים, המודעה נחשפת בפני קהל ייעודי רלוונטי לנישה העיסקית, וכאשר חברי הקבוצה שנחשפים למודעה, לוחצים על המודעה ומסמנים שאהבו את המודעה, מאותו רגע אתה יכול להעלות סטטוסים בפייסבוק לקבוצה של אנשים שרלוונטיים לתחום העיסוק שלך, ושהם קהל ייעד ממוקד, שמתעניין במוצרים והשירותים הספציפיים שלך, שבשעת צורך.

למה לשלם לפייסבוק, אם יש אנשים עם אלפי חברים לפרופיל שלהם ?

א. האנשים שרשומים לפרופיל האישי אינם באמת חברים, יש אנשים שעסוקים באופן כפיתי בהזמנת אנשים לפרופיל האישי שלהם.
ב. האנשים שרשומים כחברים בפרופיל אינם קבוצה ממוקדת ואינם תורמים לקידום העסקים, אלה גוזלים את זמנו ומרצו של בעל העסק שמשקיע את כל אונו בפעילות חברתית ולא בפעילות העסקית.

מהו דף אוהדים ?

דף אוהדים הוא הדף העסקי שפייסבוק מייצרת עבור בעלי העסקים, לדף פייסבוק יש יתרונות רבים, אבל יש חסרון מרכזי אחד אי אפשר להזמין אנשים לדף העסקי, כמו בדף הפרטי. ולכן בעלי עסקים שירצו לקדם את הדף שלהם יצטרכו לשלוח מיילים אישיים ולבקש מהאנשים להצטרף לדף שלהם. לשלוח מיילים זה מצד אחד גוזל זמן, ומצד שני את שולח מייל או הודעה אישית בפייסבוק למשהו שממלא אתה מכיר ויודע. אבל החוכמה לצרף אנשים שאינך מכיר לדף העסקי שלך. הדרך היעילה לצרף אנשים לדף העסקי היא באמצעות מודעות פייסבוק, שהיתרון שלהם ביכולת למקד את המודעה לאנשים הרלוונטיים לעסק שלך.

ו. כיצד ערוץ יוטיוב יכול לתרום לקידום המיתוג האישי והעסקי ?

יוטיוב נחשב לערוץ החיפוש השני בגודלו לאחר גוגל, ולערוץ החברתי השני בגודלו לאחר פייסבוק, יוטיוב מאפשרת לבעלי העסקים לפתוח ערוץ עסקי ביוטיוב, עם כפתורי שיתוף ותגובות ממש כמו פייסבוק, ועם מנוע חיפוש ממש כמו של גוגל רק שבמקום להציג תוצאות טקסטואליות הוא מציג תוצאות של סרטים, הסרטונים שאנו מעלים ליוטיוב תורמים למיתוג העסקי שלנו.
אם אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים כמה תמונות שווה סרטון אחד ?

ז. כיצד גוגל פלוס תורמת למיתוג

גוגל פלוס הרשת החברתית שגוגל מטפחת, מעניקה יתרונות לבעלי עסקים, גוגל מעניק משקל בתוצאות החיפוש, משנה את תוצאות החיפוש למשתמש הבודד, כאשר היא מעניקה מיקום גבוה לאתרים ולדפים שהגולש סימן שאהב, או מעניק דירוג גבוה יותר לדפים ואתרים שהחברים של הגולש סימנו כדפים שאהבו. בנוסף לאתרים שיש יותר אנשים שאוהבים אותם ייהנו מהעדפה בתוצאות החיפוש, מבחינת גוגל כהמשיך למדיניות פנדה שנתנה העדפה לאתרים שהגולשים אוהבים.

ח. פרסום ממומן בגוגל

גוגל מנוע החיפוש הגדול בעולם מעניק אלפי תוצאות חיפוש בשברירי שניות לכל שאילתת חיפוש. בנוי משתי חטיבות עסקיות שפועלות באופן שונה, להשגת יעדים שונים.
החטיבה האורגנית אחראית לקבוע את מיקומו של האתר בהתאם לפרמטרים שגוגל מנסחת אותם כל פעם מחדש, כיום קיימים מעל 500 משתנים שמשפיעים על מיקומו של האתר.

קידום אורגני

המחלקה האורגנית אחראית להצגת התוצאות האורגניות של האתרים במנועי החיפוש בהתאם לרלוונטיות של האתר לשאילתת החיפוש, מה שאומר שהמיקום של אתר אינו אבסולוטי אלא יחסי בהתאם לרלוונטיות של האתר לשאילתת החיפוש.

חטיבת הפרסום Google AdWords

Google AdWords מאפשרת לבעלי עסקים לפרסם עסקים מוצרים ושירותים, בדף הראשון של תוצאות שאילתת החיפוש בלי קשר למיקומו האורגני של האתר.
הפרסום הממומן אומנם עולה כסף אבל מעניק לעסק שלנו יתרון יחסי על המתחרים שלנו, שלא מפרסמים, הפרסום הממומן מאפשר לנו להציג את האתר במילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלנו וליהנות מזרם של לקוחות חדשים שמגיעים לעסק שלנו רק בזכות הפרסום הממומן של גוגל.
סיבה נוספת להשתמש Google AdWords כי מרגע שמודעות מתחילות לרוץ מיד אנו מופיעים בראש תוצאות החיפוש, ובמקום שאנו נרוץ אחרי הלקוחות, הלקוחות שמחפשים את המוצרים או השירותים שלנו הם שמחפשים אצלנו את הפתרון לבעיה או הצורך שלהם. באמצעות המודעות אנו במהירות נחשפים ללקוחות חדשים.

 

סיכום ומסקנות להצלחה במיתוג באינטרנט:

  • להציע לגולשים המגיעים לאתר שלנו, להצטרף לרשימת הדיוור שלנו, כך נוכל לשמר את הגולשים המזדמנים ולהפוך אותם ללקוחות הקבועים של העסק.
  • בניית מיתוג עצמי, כל תהליך השיווק מבוסס על המקצועיות שלנו, ולא על החברויות שלנו.הפרסום הממומן בגוגל תורם להשגת לקוחות לטווך המידי, והפרסום הממומן בפייסבוק תורם למיתוג האישי שלנו לטווך הארוך

אם אהבתם את המאמר אם תרם לכם המאמר, חידש לכם לחצו אהבתי ואו הסיפו את תגובתכם, זכרו מי שלא משתתף גם לא משתתף